سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا خرید پسته رفسنجان؟

 

 

خرید پسته رفسنجان : اگر برای خرید پسته به فروشگاه‌ها مراجعه کرده باشید مطمئناً اسم رفسنجان و پسته رفسنجان را خواهید شنید. رفسنجان را می‌توان قطب اصلی پسته ایران دانست و لقب شهر پسته به آن داد. پسته، این طلای سبز یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین سوغاتی‌های رفسنجان می‌باشد.

چرا خرید پسته رفسنجان؟

پسته در نقاط مختلف برداشت می‌شود، اما مطمئناً پسته‌ی رفسنجان کیفیت و محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه شهرها دارد. کیفیت بالای پسته‌های رفسنجان باعث شده که این محصول به اکثر کشورهای جهان صادر شود و تاجران و دلالان پسته، خریدهای عمده خود را از این شهر انجام دهند.

رفسنجان یکی از شهرهای استان کرمان است و اقتصاد این شهر بر اساس پسته می‌باشد. این شهر نیمه کویری تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی سرد و خشک دارد. از نام‌های قدیمی این شهر می‌توان به رفسنگان و رفسنگ اشاره کرد که هر دو کلمه به معنای مس و کانی است.

 

 رفسنجان قطب پسته ایران

در رفسنجان انواع مختلف پسته به دست می‌آید که از مهم‌ترین ارقام تجاری می‌توان به پسته اکبری، پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی و پسته فندقی اشاره کرد. البته انواع دیگر همچون سبز پسته، پسته سیف‌الدینی، پسته سیریزی و همچنین پسته بادامی نیز کاشت شده است که قابل توجه نیستند.

معرفی پسته اکبری رفسنجان

پسته اکبری به دلیل درشتی بی‌شک یکی از بهترین نوع پسته می‌باشد و به دلیل تقاضای بالای این نوع پسته گران‌ترین نوع پسته می‌باشد. دست‌چین پسته اکبری برای آجیل بسیار پرطرف‌دار است و جزء پسته‌های لوکس و مجلسی به حساب می‌آید. بهترین نوع پسته اکبری در ایران و جهان در رفسنجان و در منطقه کشکوییه برداشت می‌شود.

معرفی پسته کله قوچی رفسنجان

این نوع پسته به دلیل شباهت به حیوان قوچ به این نام، نام‌گذاری شده است. این نوع پسته درشت، گرد و دارای انس پایین می‌باشد تو چین این نوع پسته ظاهری زیبا به آجیل می‌دهد. در رده‌بندی قیمت، این نوع پسته معمولاً در رتبه دوم و بعد از پسته اکبری قرار دارد. بهترین نوع پسته کله قوچی در ایران و جهان در رفسنجان و در منطقه نوق برداشت می‌شود.

معرفی پسته احمد آقایی

این رقم پسته جزء خوشمزه‌ترین نوع پسته‌های ایران و جهان است طعم بسیار عالی آن باعث شده طرفداران و تقاضای زیادی داشته باشد این در حالی است که به دلیل فراوانی این نوع پسته به دلیل مرغوبیت پیوند درخت آن قیمت آن در رتبه سوم ارقام تجاری باشد. بهترین نوع پسته احمد آقایی در ایران و جهان در رفسنجان و بازهم در منطقه نوق برداشت می‌شود.