سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید و فروش پسته اکبری بصورت جزء و عمده

 

 

خرید پسته اکبری بصورت جزء و عمده از سایت کرمون شاپ

 

خرید پسته اکبری بصورت عمده و با قیمت بازار کرمان و رفسنجان

 

 یک راه عالی برای صاحبان کسب و کار و خرده فروشان است

 

 تا پسته با کیفیت و مقرون به صرفه را برای فروش به مشتریان خود تهیه کنند.

 

 سایت کرمون شاپ، طیف گسترده‌ای ازپسته های اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی را از ارائه می‌دهد.

 

مزیت‌های خرید پسته از سایت کرمون شاپ

 

خرید پسته عمده از سایت کرمون شاپ، مزایای زیر را دارد:

 

1- دسترسی به طیف گسترده‌ای از پسته ها با کیفیت و مقرون به صرفه.

 

2-- امکان خرید پسته متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان.

 

3- دریافت پسته در سریع‌ترین زمان ممکن.

 

4- ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره به مشتریان.

 

معرفی پسته اکبری 

پسته را باید سلطان آجیل‌ها دانست و در میان انواع پسته‌ها، پسته اکبری را باید لوکس‌ترین و باارزش‌ترین انواع پسته دانست. ظاهری زیبا و طعمی خوشمزه باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. ایرانی‌ها بیش‌ترین استقبال را در میان ارقام مختلف پسته از پسته اکبری و پسته کله قوچی داشته‌اند.

این نوع پسته به دلیل مغزی کشیده و درشت در بازارهای جهانی به پسته فوق‌العاده بلند معروف شده است .

 عمده مشتریان این پسته در کشورهای عربی هستند. 

لازم به ذکر است که پسته اکبری لوکس یا همان سوپر با انس پایین 22-20 در داخل کشور طرفداران زیادی دارد و خرید و فروش این رقم در مناسبت‌ها و جشن‌ها و اعیاد مختلف بسیار پررونق است.

ازآنجایی‌که تفاوت قیمتی بین پسته اکبری خندان و اکبری دهان بسته زیاد است لذا عده‌ای سعی کرده‌اند تا پسته‌های اکبری دهان بسته را خندان کنند معمولاً این کار را با دادن شوک حرارتی انجام می‌دهند به طوری که ابتدا پسته دهان بسته را در آب سرد می‌خوابانند و سپس با استفاده از فر حرارت می‌دهند تا دهان آن باز و یا خندان‌تر شود به این‌گونه پسته‌ها که به زور شوک حرارتی خندان شده‌اند پسته آبخندان می‌گویند و لذا پسته اکبری در بازار به سه دسته تقسیم می‌شود.

 

دسته اول به پسته طبیعی خندان : این نوع پسته به دلیل رشد کافی و درشت شدن مغز، مغز پسته به پوسته استخوانی فشار وارد می‌کند و بر اثر فشار مغز، پوسته استخوانی شکاف برداشته و باعث خندان شدن پسته می‌شود به این‌گونه پسته‌ها خندان طبیعی گفته می‌شود.

دسته دوم همان‌طور که توضیح داده شد همان پسته‌های دهان بسته هستند که با شوک حرارتی خندان شده‌اند به این‌گونه پسته‌ها پسته خندان مصنوعی یا آبخندان می‌گویند معمولاً قیمت این نوع پسته پایین است.

دسته سوم پسته‌هایی هستند که از مخلوط پسته‌های خندان طبیعی و پسته‌های خندان مصنوعی حاصل‌شده‌اند.

راه تشخیص پسته اکبری خندان طبیعی با پسته اکبری آبخندان

در هنگام خرید پسته اگر شک کردید که پسته طبیعی خندان است یا آبخندان کافی است که یک عدد از پسته‌ها را که شک دارید بردارید و با فشار انگشتانتان سعی کنید دو پوسته استخوانی پسته که شکاف دارد به هم نزدیک کرده اگر دو پوسته کاملاً به هم نزدیک شد به طوری که مغز پسته کاملاً در میان دو پوسته پنهان شد پس پسته آبخندان است و از کیفیت و ارزش لازم برخوردار نیست.

 ولی اگر با فشار انگشتان نتوانستید شکاف پسته را ببندید و درشت بودن مغز به شما این اجازه را نداد پس پسته مورد بحث خندان طبیعی و دارای کیفیت است.

 

مهم‌ترین خصوصیات درخت پسته اکبری

درخت پسته اکبری را باید درختی سرما دوست دانست به طوری که در میان ارقام مختلف بیش‌ترین نیاز سرمایی را به خود اختصاص داده است . نیاز سرمایی درخت پسته اکبری تقریباً 1200 ساعت است یعنی باید مجموعاً 1200 ساعت درجه محیط در طول زمستان  زیر 7 درجه سانتی‌گراد باشد .

میوه پسته بر روی درخت به صورت خوشه هستند مانند خوشه‌های انگور و در این میان برای رقم اکبری به طور متوسط طول خوشه 10 سانتیمتر و عرض خوشه حدود 7.5 سانتیمتر است و هر خوشه میوه اکبری به‌طور متوسط حدود 29 تا 34 دانه پسته دارد و در این میان 81 درصد دانه‌ها خندان و 7 درصد دهان بسته و 9.5 درصد آن‌ها پوک خواهند بود. 

 

خصوصیات ویژه پسته اکبری

از آنجایی که پسته اکبری دیرگل است لذا کمتر دچار سرمازدگی بهاره می شود. یکی از چالش های معمول پسته اکبری گرده افشانی درختان نر است به طوری که در زمان گلدهی درختان، با کمبود گرده درختان نر مواجه است به طوری که اکثریت گل های ریزش کرده . استفاده از گرده افشانی مصنوعی و یا استفاده از ارقام نر دیر گل می تواند تا حدی مفید و موثر باشد.

از دیگر خصوصیات می توان به رویش زیاد آن برگهای متراکم، سطح وسیع برگ محصول زیاد هم نام برد.

نظر به این که پدیده گرم شدن تذریجی کره زمین یکی از عوامل مهم تغییرالگوی کشت است. بنابراین توصیه می شود این رقم در مناطقی استفاده شود که زمستان های سرد و سرمای کافی برای تامین نیاز سرمایی این رقم را دارد.

 لازم به ذکر است که این رقم مقاوم تر از ارقام دیگر در برابر شوری است و همچنین در مقایسه با ارقام دیگر، بیش ترین مقدار جذب عناصر غذایی فسفر، پتاسیم، کلسیم و منیزیم را داشت . یک صفت منفی رقم پسته اکبری حساسیت در برابر آفت ها است.

 

 

 

 


آموزش احداث باغ پسته از صفر تا 100

احداث باغ پسته

خصوصیات خاک

در این مقاله سعی کرده ایم مهمترین نکات که در هنگام احداث باغ پسته باید مد نظر قرار گیرد بیان کنیم. امید است که مورد توجه قرار گیرد. 

در مناطق پسته کاری ایران بافت شنی- لومی که یک بافت متوسط می باشد بهترین محصول را تولید می نماید.

مناسب ترین خاک برای کشت و پرورش پسته از نظر عمق، خاکهای عمیق همراه با بافت یکنواخت می باشد. وجود خاک کم عمق و یا سخت لایه باعث می شود که قسمت های هوایی و زیرزمینی درخت کوتاه مانده و در نتیجه باوری و عملکرد آن بطور محسوس کاهش یابد درختان پسته در شرایط ماندابی رشد مناسبی ندارند.

شخم زدن 

عملیات شخم به منظور زیر و رو کردن خاک و از بین بردن علفهای هرز و عملیات دیسک زدن به منظور خرد کردن کلوخه ها و جمع آوری علفهای هرز انجام می شود.

گاهی بافت خاک نامناسب بوده و نیاز به اضافه کردن مواد اصلاحی باشد این مواد قبل از شخم و دیسک زدن به خاک اضافه شده و سپس این عملیات انجام می گیرد.

ایجاد نوارهای بادشکن

با توجه به وضعیت اقلیمی منطقه و در صورت وجود بادهای شدید، طوفانی و حرکت شنهای روان در منطقه بایستی در اطراف مزرعه نوارهای بادشکنی از درختان مناسب (ارتفاع بالا) و عمود برجهت باد ایجاد گرد.

ضمنا گیاهان انتخاب شده نباید میزبان مشترکی برای آفات پسته و همچنین  بیماریها پسته باشند. درختان گز، سنجد، سرو، کاج و حتی درختان پسته نر بادشکن های مناسبی هستند.

 کود های آلی

کودهای آلی براساس منشا پیدایش به سه دسته عمده حیوانی، گیاهی و مخلوط تقسیم می شوند.

1)کود های دامی 

در ایران خصوصا در باغات پسته از کود ماکیان نوع مرغی بسیار استفاده می شود و بهتر است از مصرف مداوم کود مرغی در باغات پسته خودداری نمود.

با توجه به اینکه تعمیر باغهای پسته از اواخر پاییز آغاز می گردد، لذا با توجه به توصیه کارشناسان تغذیه، باغداران، بهتر می توانند از کودهای حیوانی بهره گیری کاملتری نمایند.

استفاده از کودهای حیوانی علاوه بر جنبه تغدیه ای درخت پسته، بیشتر به منظور اصلاح خاک از جمله بهبود ساختمان، دانه بندی، تهویه و بیولوژی آن و هنچنین بالا بردن ظرفیت تبادل کاتیونی خاک صورت می گیرد.

طور کلی میزان مواد غذایی در کود مرغی بیشتر از گود گوسفندی و در گوسفندی بیشتر از گاوی است با این حال مواد غذایی کود مرغی به اندازه ای نیست که بتواند تمام نیاز های غذایی گیاه را تامین کند.

کود مرغی سریعتر از کود های حیوانی دیگر مورد تجزیه قرار می گیرد اما به همین اندازه اثرات آن در خاک زودتر ناپدید می گردد که در این رابطه توصیه می شود کود گوسفندی و یا گاوی را به صورت پوسیده به همراه کود مرغی به خاک داد تا اثرات آن سریعتر بروز کند و از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

فرمول این است که به ازای کود حیوانی گاوی یا گوسفندی هر قدر بود به اندازه یک سوم آن از کود مرغی استفاده شود

مثلا اگر 15 تن کود گاوی داشتیم باید 5 تن کود مرغی مخلوط شود زمان استفاده از کود های حیوانی از اواسط پاییز تا اوایل زمستان است.

اگر بعد از این زمان کودها استفاده شوند، می تواند اختلالاتی فیزیولوژیک همچون زردی برگها در اول فصل را ایجاد نماید که این موضوع علت رقابت ریز موجودات تجریه کننده کود با درخت برای مصرف ازت و عدم دسترسی گیاه به ازت کافی می باشد.

این مساله در مورد کودهای که به خوبی نپوسیده اند شدیدتر است.

کودها باید در انتهای سایه انداز درختان به طور متناسب هر 2 سال یکبار، در یک طرف درخت در زیر خاک قرار داده شود.

نکته مهم اینکه باید از ریختن کودهای حیوانی در سطح خاک به خصوص در خاک های رسی خودداری گردد.

در مواردی که کودها که در سطح خاک ریخته می شوند قسمت رویی آنها که در معرض مستقیم نور خورشید و هوا قرار می گیرد سریعتر تجزیه شده و به هدر می روند.

همچنین وجود این کودها در سطح خاک می تواند آب و مواد غذایی بیشتری را جذب کرده و در اختیار گیاه قرار دهد و این موضوع باعث می شود که ریشه درختان به طرف سطح خاک رشد کنند درنتیجه خشکی تابستانی و سرمای زمستان می تواند ریشه های درختان را تهدید نماید.

احداث باغ پسته -نسبت درختان نر و ماده

زمان گلدهی و طول دوره گلدهی ارقام مختلف پسته بستگی به شرایط آب و هوایی هر منطقه دارد.

انتخاب ارقام نر و ماده ای که زمان گلدهی یکسان داشته باشد.

تطابق زمان گلدهی ایجاد کرد و درصد موفقیت تشکیل میوه را بالا می برد.

با توجه به تجربیات و یافته ها تحقیقات در ایستگاه های تحقیقاتی پسته در مناطق مختلف نسبت یک به 9 درختان نر به ماده در باغ توصیه می شود که در هنگام پیوند درختان و یا احداث باغ باید توجه قرار گیرد.

معمولا به منظور اطمینان از وجود گرده کافی در زمان گلدهی در جهت عمود بر باد غالب منطقه یک ردیف از مجموعه ای از ارقام نر زود گل، متوسط گل و دیر گل پیوند می گردد تا بتوانند حداکثر همپوشانی را با ارقام ماده موجود ایجاد نماید.

هرس فرم درختان پسته

هدف از انجام هرس فرم ایجاد اسکلت قوی و محکم

شکل مناسب و مورد نظر

تحریک رشد شاخه های مناسب برای ایجاد تاج متراکم و متوازن

افزایش میزان رشد شاخه های نگهداری

هرس فم جامی و شلجمی جهت ایجاد شکل مناسب درختان پسته توصیه می گردد.

هرس باردهی درختان پسته:

به کلیه عملیات که بر روی درختان پسته بازده و به منظور قطع قسمتی یا تمام شاخه های درخت انجام می شود هرس باردهی گویند.

هرس باردهی شامل هرس تنک شاخه، هرس سربرداری و حذف پاجوش می باشد.

هرس سربرداری 

در این روش هدف اصلی جلوگیری از رشد رویشی بیش از حد جوانه انتهایی و تقویت رشد جوانه های جانبی است.

سربرداری شاخه باعث افزایش شاخه های جانبی، افزایش سطح میوه دهی، کاهش ارتفاع درخت شده که بر روی تشکیل جوانه گل تاثیر مثبت دارد.

این عملیات باید در فصل خواب درخت انجام شود. هرس شاخه های مزاحم ، خشک و آلوده، قطع شاخه هایی که در مسیر حرکت ادوات کشاورزی رشد می نماید یا دارای رشد رو به پایین و افقی هستند الزامی است.

زیرا تشکیل میوه روی چنین شاخه هایی معمولا ریزش محصول، تماس با زمین و آلودگی قارچی را بدنبال دارد.

هرس پاجوشها

قطع شاخه های پاجوش که دارای رشد عمودی هستند و نیز تنه جوشهایی که از شاخه های اسکلتی اولیه می شوند و بر روی نفوذ نور به درون تاج درخت اثر منفی دارند الزامی است.

بیماریهای درخت پسته

پوسیدگی طوقه(گموز)

در حال حاضر مهمترین بیماری درختان پسته در ایران می باشد. هرساله تعدادی از درختان پسته بارور و غیر بارور بر اثر ابتلا به این بیماری از بین می روند.

علایم بیماری

علائم این بیماری با توجه به سن درخت فرق می کند. درختان جوان که آلودگی شدیدی دارند سریعا خشک می شوند در حالیکه در درختان مسن، کاهش برگ، خشکیدگی سرشاخه ها و نهایتا خشک شدن کامل درخت صورت می گیرد.

بیشترین میزان مرگ و میر در اواخر بهار و تابستان که هوا به شدت گرم باشد اتفاق می افتد و درختان در یک ردیف یکی پس از دیگری مبتلا و سبز خشک می شوند چنانچه پوست قسمت آلوده برداشته شود شیره سفید رنگی به بیرون تراوش می شود که در مجاورت هوا سریعا به رنگ قهوه ای تا سیاه در می آید.

روش مبارزه

1)کنار زدن خاک اطراف طوقه درخت تا ناحیه انشعاب ریشه های اصلی و دور نگه داشتن آب از طوقه درختان به گونه ای که طوقه و تنه در معرض هوا قرار گیرند و همواره خشک باشند.

2)حذف و ریشه کنی درختان خشک شده، آبیاری جداگانه قسمتهای آلوده جهت آبیاری از کانالهای غیر خاکی و انتقال آب سالم به درختان.

3)استفاده نکردن از زه آب قسمتهای آلوده جهت آبیاری کردن قسمتهای دیگر باغ

4)استفاده از نهال های سالم و عاری از بیماری

5)برداشتن بافتهای آلوده تا مشاهده بافتهای سالم و سپس ضدعفونی با قارچ کشهای موثر باعث طولانی شدن عمر درختان و کاهش امکان انتقال بیماری می شود.

بیماری خشکیدگی سرشاخه های

این بیماری موجب خشک شدن سرشاخه و شاخه ها می شود که کم و بیش در اغلب باغهای پسته ایران موجود دارد هر چند که خشکیدگی سرشاخه ها ممکن است به علت عواملی مانند نامناسب بودن بافت خاک، فقر مواد غذایی، کمبود آب، شوری آب و خاک، وجود نماتد مولد غده ریشه و یا براثر آفاتی مانند سپردار واوی ایجاد شود.

خسارت

در بعضی درختان قسمتهایی از شاخه بخصوص از محل سرشاخه به رنگ تیره درآمده و کمی فرورفتگی پیدا می کند که به علت اختلاف رنگ از قسمتهای سالم شاخه براحتی قابل تشخیص است پیشرفت این عارضه گاهی همراه با ایجاد صمغ بر روی شاخه می باشد.

مبارزه 

در حال حاضر جهت جلوگیری از پیشرفت بیماری، اقداماتی نظیر اصلاح بافت خاک، تقویت درختان، آبیاری به موقع و هرس صحیح پیشنهاد می شود.

 

کپک های سم زای محصول پسته 

پس از رسیدن پسته و شکاف خوردن پوست سبز رویی چندین نوع کپک می توانند به آن حمله نمایند در میان این کپک ها چند گونه آنها باعث ترشح زهرابه ای به نام آفلاتوکسین می گردند.

این کپک ها که اکثر آنها از گروه قارچ های آسپرزیلوس فلاووس می باشند ضمن رشد و نمو و تغذیه از مواد غذایی تولید زهرابه به مذکور را نموده که در داخل و یا روی مواد غذایی بجا می ماند


پسته کله قوچی بو داده

پسته کله قوچی شور

پسته کله قوچی شور

 

پسته کله قوچی شور : پسته یک میان وعده خوشمزه و سالم برای همه است. در ایران بیش از 90 رقم پسته کشت  برداشت می شود پسته های اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی از مهمترین ارقام تجاری ایران می باشند

احتمالاً شما هم در مغازه‌های خشکباری مجذوب پسته‌های خوش آب و رنگ‌ شده‌اید.

پسته‌هایی که براق‌اند و یا گلوله‌های بلورین نمک روی آن‌ها را پوشانده‌ است، همه را وسوسه می‌کنند تا مشتی بردارند و بخورند.

ما به شما توصیه می‌کنیم دست نگه‌دارید و با جان خود بازی نکنید.

لطفاً چشمتان را روی این پسته‌های هوس‌انگیز ببندید.

شاید با این حرف‌ها فکر کنید که باید از مصرف پسته بوداده مخصوصا پسته بو داده کله قوچی خودداری کرد و فقط پسته خام مصرف کرد.

اما منظور ما دقیقا این نیست. پسته بوداده و خام هر کدام مزایا و معایبی دارند. شما باید با توجه به وضعیت بدن و سلامتی خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

 

تفاوت پسته بوداده کله قوچی  و پسته خام

در حالت کلی تفاوت زیادی در میزان مواد مغذی پسته خام و پسته بوداده کله قوچی وجود ندارد؛ اما با این حال حرارت دادن باعث بعضی تغییرات شیمیایی در پسته می‌شود که می‌توان با فراوری صحیح از تغییرات ناخواسته جلوگیری و یا آن‌ها را کاهش داد.

بو دادن پسته کله قوچی تحت حرارت زیاد باعث می‌شود که چربی‌های غیراشباع، ویتامین‌ها و مواد معدنی کاهش یابد.

از آنجایی که عامل اصلی این تغییرات ناخواسته دما و گرما می‌باشد می‌توان با تمهیداتی اثرات نامطلوب را کاهش داد.

در صورتی که در عمل فرایند بو دادن، از دما و مدت زمان مناسب استفاده شود، نه تنها به ارزش غذایی پسته آسیبی نمی‌رسد بلکه گرما موجب می‌شود که باکتری‌ها و قارچ‌های مضر پسته از بین بروند و نوعی عمل پاستوریزه بر روی پسته‌ها انجام شود.

 

 

پسته ایران به دلیل وجود میزان چربی اضافه تحمل دمای تا 170 درجه سانتی‌گراد را داراست با این حال بو دادن در (دمای کمتر و در زمان بیشتر)باعث می‌شود که مرکز مغز پسته نیز حرارت لازم را جذب کند.

نفوذ گرما به درون مغز پسته رطوبت آن را کاهش می دهد، کاهش رطوبت باعث تردتر شدن مغز خواهد شد.

در انتخاب پسته کله قوچی بوداده باید دقت کرد دانه‌های پسته نباید دارای رنگ های غیرطبیعی مانند رنگ قرمز، زرد، سبز باشد، این رنگ های غیرطبیعی هستند.

معمولاً افراد سودجو برای مخفی کردن عیوب و کهنگی پسته از آن‌ها استفاده می‌کنند.

از آنجایی که پسته با پوست بوداده می‌شود، لذا علاوه بر مزایای بودادن می‌توان بخشی از نمک‌سود شده آن را از بخش خوراکی جدا کرد.

از خرید پسته های کله قوچی شور که گلوله‌ها و بلورهای نمک روی آن‌ها پوشیده باید خودداری کرد. این نوع پسته‌های شور شده به هیچ عنوان انتخاب خوبی نیستند، زیرا نمک فشارخون را بالا می‌برد و برای سلامتی مضر می باشد.

پسته‌هایی که با طعم آب‌لیمویی و یا پسته‌های گلپری را حتماً از مراکز شناخته شده بخرید، زیرا بعضی از خشکباری‌ها برای پنهان کردن بوی تند کهنگی و نامرغوب بودن پسته خود از آب‌لیمو و گلپر استفاده می‌کنند.

 

 

 

پسته کله قوچی بو داده شده

گروه صنعتی کرمون شاپ با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود اقدام به جمع آوری بهترین پسته های کله قوچی از سطح استان کرمان کرده و با استفاده از استاندارترین ماشین ها، پسته ها را سورت بندی نموده است.

ما سعی کرده ام بدون اینکه ذره ای از خواص پسته کم شود آن را به صورت خام و بو داده در اختیارتان قرار دهیم.

شما هم می توانید به آسانی و فقط با چند کلیک اقدام به سفارش انواع پسته کنید.

ما همواره سعی کرده ایم سفارشات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و ارسال کنیم.

ما خرید را آسان کرده ایم،  فقط یک قدم با شما فاصله داریم. همه چیز داخل جعبه است، لطفا پشت درب تحویل بگیرید.

 


بذر پسته بادامی زرندی، بذرهای پسته ای که واقعا جواب می دهد!

بذر پسته بادامی زرندی

 

بذر پسته بادامی زرندی : این روزها کشاورزان سعی می کنند از بذر پسته ریز زرندی و یا نهال پسته بادامی زرندی در باغات خود استفاده کنند.

شاید شنیده باشید که مهمترین اصل در احداث باغ، انتخاب بذر پسته مناسب جهت پایه درختان پسته است.

در گذشته معمولا باغداران در هنگام انتخاب نهال و یا بذر دقت کافی را انجام نمی دادند و هر بذر و هر رقم نهال که امکان رویش و سبز شدن داشت استفاده می کردند.

اما امروزه آگاه شدند که رقم های گوناگون پسته دارای ویژگی های گوناگونی هستند و باید مناسب ترین رقم جهت بذر استفاده کرد.

شاید شما هم شاهد بوده باشید که درختان بزرگ و ثمرده ی که به طور ناگهانی و یا به مرور زمان خشک می شوند و از بین می روند.

یکی از مهمترین دلایل این خشک شدن وجود قارچ های خاک زی است که به ریشه درختان حمله کرده و با نفوذ به درون ریشه باعث خشک شدن درختان می شود.

بذر رقم بادامی زرندی مقاوم به قارچ های خاکزی

طبق تحقیقات انجام شده مشخص شده است که درختانی که بذر و نهال اولیه آنها از رقم بادامی زرندی بوده اند به این عارضه دچار نشده اند.

این تحقیقات نشان داده که رقم بادامی زرندی به دلیل ویژگی های خاص که دارد نسبت به قارچ های خاک زی بسیار مقاوم بوده.

این رقم پسته که مناسب ترین رقم جهت پایه پسته تشخیص داده شده علاوه بر مقاوم بودن در برابر این بیماریهای دارای مزیت های دیگری هم می باشد.

 

رقم بادامی زرندی مقاوم به شوری آب و خاک

 

مقاوم بودن به آب و خاک شور از دیگر مزایت های بذر بادامی زرندی مقاوم بودن به خاک ها و آبهای شور می باشد که می تواند درصد بیشتری از شوری را به راحتی تحمل کند.

 

مقاوم بودن به کم آبی و خشک سالی

از مزیت دیگر این رقم مقاوم بودن به کم آبی و خشک سالی است.

درختان رقم بادامی زرندی بر خلاف دیگر ارقام که ریشه افشان دارند، این علاوه بر این ریشه های افشان دارای یک ریشه راسته و قوی می باشد که تا عمق بیشتری از خاک نفوذ کرده و در نتیجه به رطوبت بیشتری دسترسی دارد و به همین دلیل به راحتی می تواند تنش های آبی را به راحتی تحمل کند.

نهال پسته یا بذر پسته؟

سوالی که در اینجا مطرح است که کاشت نهال بادامی زرندی بهتر است یا کاشت بذر بادامی زرندی؟

کشاورزان عزیز باید در هنگام خرید نهال یا بذر پسته چند نکته را مد نظر قرار دهند.

 

اول اینکه : همیشه سعی کنید نهال های تهیه کنید که کوچک باشند و از خرید نهال های بزرگ که ریشه آنها به کف پلاستیک رسیده جدا پرهیز کنند.

چون اگر ریشه درخت پسته در داخل پلاستیک پیچ خورده باشد. هرگز نمی تواند آنچنان که باید وظیفه تامین مواد مغذی را از خاک تامین کند. بنابراین نهال های بیش از یک سال را باید دور ریخت و هرگز نباید استفاده کرد.

نکته دوم : اینکه اکثر نهال های رایج در بازار از پسته ها با رقم های مختلف هستند و احتمال اینکه نهال از بذر بادامی زرندی باشد کمتر دیده شده.

نکته سوم : کاشت بذر بادامی این اطمینان را به کشاورز می دهد که از پایه درختان از رقم مناسب می باشند.

نکته چهارم : اکثر نهالستانها آلوده به نماتد پسته می باشند و امکان آلوده کردن کل باغ به نماتد بسیار زیاد است.

این درحالی است که برای کاشت بذر می توان بذر را قبل از کاشتن با قارچ کش ها به راحتی ضدعفونی کرد و با اطمینان، بذر را در زمین کاشت.

نکاتی در هنگام خرید بذر پسته بادامی

1- بذر باید دست پوست باشد نه ماشینی

2-بذر باید کاملا رسیده باشد.

3- بذر باید در آفتاب خشک شده باشد.

4- می توان بذر را با قارچکش بنومیل یا توپسین ام ضد عفونی کرد.

5- بذر باید یک دست باشد.

برای خرید به صرفه و اقتصادی بذر پسته مستقیما از خود زرند، لطفا به وب سایت کرمون شاپ مراجعه کنید.


پسته ایران

 

پسته

پسته یکی از مهمترین محصولات باقی کشور می باشد.

در حال حاضر بیش از 300هزار هکتار باغ پسته با تولید سالیانه 240هزار تن پسته خشک در ایران، وجود دارد.

به دلیل شرایط مناسب اقلیمی کشور، پسته ایران دارای مرغوبیت بالایی بوده و از نظر کیفیت نیز در بین رقبای خارجی خود کم نظیر می باشد.

سالیانه بیش از 100هزار تن پسته به خارج صادر شده و در آمدی در حدود چهارصد میلیون دلار را برای کشور به ارمغان می آورد.

با توجه به افزایش سطح زیر کشت از طریق احداث باغ پسته جدید در استانهای کشور و مصرف داخلی کم آن در مقایسه با مقدار تولید، ضرورت توجه به امر صادرات پسته، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در این رابطه خریداران خارجی با پرداخت بها کالا، محصولات را خریداری می کنند که از کیفیت عالی برخوردار بوده و عاری از هرگونه مواد خارجی و یا عوامل زیان آور برای سلامت انسان باشد.

برای حفظ رتبه اول تولید و صادرات این محصول در جهان، لازم است توجه خاصی به امر تولید و صادرات داشته و با برنامه ریزی دقیق حضور خود را در بازارهای جهانی تنظیم و ثابت نماییم.

برای رسیدن به این جایگاه لازم است کلیه مراحل کاشت پسته، برداشت پسته، عمل آوری، بسته بندی، انبار و حمل و نقل این محصول را دقیقاً کنترل نماییم تا ضمن ارایه محصول مرغوب و عاری از هرگونه آلودگی و منطبق با استانداردهای مشخص، همچنان در عرصه های تولید و تجارت  بین الملل بی رقیب مانده و از این راه کمک مؤثری به توسعه صادرات غیر نفتی نماییم.

بنابراین بر دست اندرکاران تولید پسته واجب است که در حد امکان و با توجه به نکاتی که پیرامون آن صحبت خواهد شد از تشکیل و بوجود آمدن زهرابه ها در محصول پسته جلوگیری نموده تا به این وسیله هم از نظر مالی لطمه یی به آنها وارد نیاید و هم این که حیثیت کشورمان در عرصه بین المللی حفظ شود.