سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پسته کله قوچی بو داده

پسته کله قوچی شور

پسته کله قوچی شور

 

پسته کله قوچی شور : پسته یک میان وعده خوشمزه و سالم برای همه است. در ایران بیش از 90 رقم پسته کشت  برداشت می شود پسته های اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و فندقی از مهمترین ارقام تجاری ایران می باشند

احتمالاً شما هم در مغازه‌های خشکباری مجذوب پسته‌های خوش آب و رنگ‌ شده‌اید.

پسته‌هایی که براق‌اند و یا گلوله‌های بلورین نمک روی آن‌ها را پوشانده‌ است، همه را وسوسه می‌کنند تا مشتی بردارند و بخورند.

ما به شما توصیه می‌کنیم دست نگه‌دارید و با جان خود بازی نکنید.

لطفاً چشمتان را روی این پسته‌های هوس‌انگیز ببندید.

شاید با این حرف‌ها فکر کنید که باید از مصرف پسته بوداده مخصوصا پسته بو داده کله قوچی خودداری کرد و فقط پسته خام مصرف کرد.

اما منظور ما دقیقا این نیست. پسته بوداده و خام هر کدام مزایا و معایبی دارند. شما باید با توجه به وضعیت بدن و سلامتی خودتان آن‌ها را انتخاب کنید.

 

 

 

تفاوت پسته بوداده کله قوچی  و پسته خام

در حالت کلی تفاوت زیادی در میزان مواد مغذی پسته خام و پسته بوداده کله قوچی وجود ندارد؛ اما با این حال حرارت دادن باعث بعضی تغییرات شیمیایی در پسته می‌شود که می‌توان با فراوری صحیح از تغییرات ناخواسته جلوگیری و یا آن‌ها را کاهش داد.

بو دادن پسته کله قوچی تحت حرارت زیاد باعث می‌شود که چربی‌های غیراشباع، ویتامین‌ها و مواد معدنی کاهش یابد.

از آنجایی که عامل اصلی این تغییرات ناخواسته دما و گرما می‌باشد می‌توان با تمهیداتی اثرات نامطلوب را کاهش داد.

در صورتی که در عمل فرایند بو دادن، از دما و مدت زمان مناسب استفاده شود، نه تنها به ارزش غذایی پسته آسیبی نمی‌رسد بلکه گرما موجب می‌شود که باکتری‌ها و قارچ‌های مضر پسته از بین بروند و نوعی عمل پاستوریزه بر روی پسته‌ها انجام شود.

 

 

پسته ایران به دلیل وجود میزان چربی اضافه تحمل دمای تا 170 درجه سانتی‌گراد را داراست با این حال بو دادن در (دمای کمتر و در زمان بیشتر)باعث می‌شود که مرکز مغز پسته نیز حرارت لازم را جذب کند.

نفوذ گرما به درون مغز پسته رطوبت آن را کاهش می دهد، کاهش رطوبت باعث تردتر شدن مغز خواهد شد.

در انتخاب پسته کله قوچی بوداده باید دقت کرد دانه‌های پسته نباید دارای رنگ های غیرطبیعی مانند رنگ قرمز، زرد، سبز باشد، این رنگ های غیرطبیعی هستند.

معمولاً افراد سودجو برای مخفی کردن عیوب و کهنگی پسته از آن‌ها استفاده می‌کنند.

از آنجایی که پسته با پوست بوداده می‌شود، لذا علاوه بر مزایای بودادن می‌توان بخشی از نمک‌سود شده آن را از بخش خوراکی جدا کرد.

از خرید پسته های کله قوچی شور که گلوله‌ها و بلورهای نمک روی آن‌ها پوشیده باید خودداری کرد. این نوع پسته‌های شور شده به هیچ عنوان انتخاب خوبی نیستند، زیرا نمک فشارخون را بالا می‌برد و برای سلامتی مضر می باشد.

پسته‌هایی که با طعم آب‌لیمویی و یا پسته‌های گلپری را حتماً از مراکز شناخته شده بخرید، زیرا بعضی از خشکباری‌ها برای پنهان کردن بوی تند کهنگی و نامرغوب بودن پسته خود از آب‌لیمو و گلپر استفاده می‌کنند.

 

 

 

پسته کله قوچی بو داده شده

گروه صنعتی کرمون شاپ با تکیه بر دانش و تخصص کارشناسان خود اقدام به جمع آوری بهترین پسته های کله قوچی از سطح استان کرمان کرده و با استفاده از استاندارترین ماشین ها، پسته ها را سورت بندی نموده است.

ما سعی کرده ام بدون اینکه ذره ای از خواص پسته کم شود آن را به صورت خام و بو داده در اختیارتان قرار دهیم.

شما هم می توانید به آسانی و فقط با چند کلیک اقدام به سفارش انواع پسته کنید.

ما همواره سعی کرده ایم سفارشات شما را در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و ارسال کنیم.

ما خرید را آسان کرده ایم،  فقط یک قدم با شما فاصله داریم. همه چیز داخل جعبه است، لطفا پشت درب تحویل بگیرید.