سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشمزه ترین نوع پسته ایران کدام است؟

بهترین و خوشمزه ترین نوع پسته ایران کدام است؟

 

خوشمزه ترین پسته : در ایران انواع گوناگونی پسته تولید می شود و هر گدام ویژگی خاص خود را دارد.(درشت ترین، کشید ه ترین، ارزان ترین و زیبا ترین) از ویژگی های پسته می باشد. اما مهمترین ویژگی که غالبا مصرف کننده نهایی پسته مد نظر دارد طعم و مزه پسته است؛ و سوالی که اغلب پرسیده می شود این است که خوشمزه ترین نوع پسته کدام است؟

 

خوشمزه ترین پسته کدام است؟

از میان انواع پسته‌های ایران بهترین و خوشمزه‌ترین نوع پسته، پسته احمد آقایی می‌باشد. این رقم پسته که جزء پسته‌های کشیده محسوب می‌شود به دلیل داشتن بالاترین چربی مفید در مغز خود در رده خوشمزه‌ترین پسته‌های ایران و همچنین جهان قرار دارد.

 

دلیل خوشمزه گی پسته ایران

مهم‌ترین دلیل خوشمزه گی پسته ایران چربی بالای آن است و همین چربی مهم‌ترین عامل خوشمزه بودن است. سؤالی که اینجا مطرح است این است که چرا پسته ایران چرب‌تر است؟
علت ارتفاع مناطق پسته‌کاری ایران است. پسته‌کاری در آمریکا که بیشترین تولید کننده پسته را در دست دارد در ارتفاع پست واقع شده است به طوری که بیشتر مناطق پسته‌کاری در آمریکا در ارتفاع کمتر از 150 متر از سطح دریاست؛ و ارتفاع پسته‌کاری در ایران از 800 تا 2000 متر از سطح دریا واقع شده است و این ارتفاع باعث ایجاد اختلاف دمای شب و روز، فشار هوای کم و رطوبت نسبی پایین‌تر شده و باعث تغلیظ و حرکت بهتر شیره نباتی می‌شود و این عامل باعث شده که پسته ایرانی جزء خوشمزه‌ترین پسته‌های جهان باشد.
چند سالی است که پسته آمریکا در امر تولید از ایران پیشی گرفته و در حال تصاحب بازارهای جهانی یکی پس از دیگری است. لذا به نظر می‌رسد پسته ایران می‌تواند به خوبی از این امتیاز رقابتی (طعم و مزه)به خوبی استفاده کند و همچنان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

مهم‌ترین مزیت رقابتی پسته ایران نسبت به آمریکا

1- تنوع پسته ایران: پسته اکبری، پسته کله قوچی، پسته فندقی، پسته احمد آقایی، پسته بادامی، پسته ممتاز زرندی تنها گونه‌های از 90 گونه پسته ایرانی است. به طوری که پسته آمریکا با تنها رقم خود در برابر تنوع پسته‌ای که ایران پیش روی مشتریان جهانی می‌گذارد می‌توان به‌آسانی خلع سلاح شود.

2- پسته ایران به علت غنای روغن تا دمای 170 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. این در حالی است که پسته کم‌چرب آمریکایی در برابر حرارت 130 درجه سانتی‌گراد می‌سوزد.

بهترین و خوشمزه ترین پسته